Föräldrar fri !

Ja, som ni ser har jag en föräldrafri kväll. skönt ! det är nämligen så att mamma och min storasyster är på föräldramöte i hennes skola. Synd bara att min lillebror är hemma. men inte just nu för han är ute med en kompis (A) kom nyss hem, har varit ute och gått runt ängen, för att bygga upp konditionen igen så att jag förhoppningsvis kommer tillbaka till skolan snart. hihi, min dag har mest bestått av tvn. och att läsa den där jättebraiga 'host' boken som jag typ har prov på den 22. här kommer en liten förklaring om vad den handlar om;

Tolvårige Juha Lindström är klassens clown. Att vara rolig är det enda han är bra på. Genom Juha får vi lära känna hans mamma Ritva, pappa Bengt, lillasyster Marianne och dvärgkaninen Prutten - och klasskamraterna förstås: bästa vännen Jenny, som har ett fult hårspänne i sitt fula hår och som Juha skäms för, den mobbade Thomas som har en galen tysk mamma, och de elaka Lennart och Stefan.
En komikers uppväxt speglar en generations uppväxt i sjuttiotalets svenska förort är en av de roligaste och samtidigt sorgligaste barndomsskildringarna i modern svensk litteratur.

dock måste jag medge att jag inte fattar ett dugg om vad den egentligen handlar om .. så vi får se hur det går på provet. hahah. iallafall. nu orkar jag inte skriva mer. skriver nog ett inlägg imorgon. pusshej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0